Khairuddin Abu Hassan: Laporan Polis Keatas Akaun Peribadi Najib Tun Razak Dan Penipuan Arul Kanda Kandasamy Di Ibu Pejabat Polis Jalan Cantonment, Singapura

12:40 PM 0 Comments A+ a-

LAPORAN POLIS KEATAS AKAUN PERIBADI NAJIB TUN RAZAK DAN PENIPUAN ARUL KANDA KANDASAMY DI IBU PEJABAT POLIS JALAN CANTONMENT, SINGAPURA


oleh:
Khairuddin Abu Hassan


Saya telah membuat satu laporan polis di ibu pejabat polis jalan cantonment, singapura keatas kes akaun peribadi najib tun razak serta penipuan arul kanda kandasamy mengenai simpanan tunai brazen sky limited (anak syarikat 1MDB) di bank BSI singapura.

Laporan polis di singapura telah dibuat secara rasminya pada jam 10:30 pagi di jabatan 'Commercial Affairs Department' di ibu pejabat polis singapura yang terletak di jalan cantonment.


Sekali lagi, memandangkan kes akaun peribadi najib tun razak telah melibatkan 'Falcon Private Bank' yakni 'Swiss Private Banking' cawangan singapura maka secara langsung ianya mempunyai satu asas yang kukuh agar laporan polis dibuat di singapura agar pihak 'Legal Enforcement Authority' di sini dapat menyiasat kes ini secara professional dan telus di bawah pengubahan wang haram.

Pihak penyiasat dari 'Commercial Affairs Department' singapura telah memberi jaminan untuk menyiasat kes ini secara komprehensif berteraskan segala bahan bukti yang telah diberikan kepada mereka oleh saya.

Secara peribadi saya amat sedih dan kesal dengan sikap penguatkuasa undang-undang di negara kita yang nampak tidak ikhlas untuk menyiasat kes skandal 1MDB ataupun kes-kes yang menjadi polemik di negara kita secara adil, telus, saksama mahupun professional.

Kalangan ini lebih gemar mengikut telunjuk 'tangan ghaib' serta nampak takut untuk bertindak secara adil dan saksama di dalam membela kepentingan rakyat jelata!!

Begitu juga dengan satu laporan polis turut dilakukan keatas arul kanda kandasamy yang telah membuat kenyataan berunsur 'fitnah' serta menipu di dalam kes simpanan wang tunai berjumlah usd1.103 billion di bank BSI singapura.

Demi untuk menyelamatkan negara kita dari sebarang unsur penyelewengan dana syarikat 1MDB serta untuk mencari kebenaran hakikat punca permasalahan syarikat ini maka adalah wajar untuk saya serahkan kepada undang-undang antarabangsa bagi menyiasatnya secara telus mahupun adil kerana mereka tidak mempunyai kepentingan langsung dalam kes skandal kewangan ini!!

Saya juga berharap tindakan ini akan menjadi satu pengajaran kepada mana-mana pihak yang berkompromi dengan salah-laku bahawa mereka tidak akan selamat dan tidak boleh dilindungi kerana pelbagai sumber undang-undang boleh mendakwa setiap unsur penyelewengan yang dilakukan secara tidak amanah yang membabitkan kepentingan rakyat.

Apa jua yang bakal menimpa diri; saya berikrar untuk melawan segala bentuk kemungkaran dan penyelewengan di negara kita secara habis-habisan kerana najis rasuah yang jijik ini bakal meruntuhkan keseluruhan bangsa mahupun negara kita!!

Sesiapa saja yang tidak amanah tanpa mengira pangkat serta darjat walaupun beliau seorang Perdana Menteri sebagai contohnya harus dikemukakan ke muka pengadilan atas setiap perbuatan mungkar mereka!!
 
s






Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.