Propaganda Kotor Untuk Menakut-Nakutkan Dan Kelirukan Rakyat Terhadap Pasukan Siasatan Khas #1MDB - Wan Ahmad Fayhsal

11:08 AM 0 Comments A+ a-



"THE INTIMIDATION GAME": PROPAGANDA KOTOR UNTUK MENAKUT-NAKUTKAN DAN KELIRUKAN RAKYAT TERHADAP PASUKAN SIASATAN KHAS 1MDB
oleh Wan Ahmad Fayhsal

1. Semalam tiga nama daripada Special Task Force 1MDB (STF 1MDB) yang dibentuk oleh mantan AG Tan Sri Gani Patail telah ditahan oleh Polis.

2. Semua ini sudah pun diberi makluman awal oleh sebuah blog bernama "The Recounter" (https://therecounter.wordpress.com) yang baru saja direka pada hari Tan Sri Gani Patail "direhatkan", 27hb Julai 2015.

3. Ada kemusykilan yang amat besar kerana blog tersebut telah menulis dan mendedahkan nama-nama yang bertugas dalam STF 1MDB - sesuatu yang tidak diketahui umum.

4. Nama-nama tersebut seperti yang terpampang dalam gambar ini telah diugut oleh penulis blog tersebut bahawa "jaga-jaga kamu akan ditangkap oleh polis" atas kesalahan kononnya mereka - termasuk Tan Sri Zeti telah bersekongkol untuk menggulingkan kerajaan (undermining parliamentary democracy).

5. Atas apakah alasan itu dibuat? Hal ini berhubung dengan jaringan individu yang kononnya telah berhubung dengan Xavier Justo yang dituduh memesongkan kandungan dokumen penting urus niaga PetroSaudi International dan 1MDB seperti Sarawak Report dan The Edge.

6. Ianya juga cuba dikaitkan bagaimana The Wall Street Journal (WSJ) boleh melaporkan tuduhan serius ke atas Dato' Seri Najib yang dikatakan telah menerima wang sejumlah RM 2.6 bilion dari luar negara dan diletakkan dalam akaun peribadinya di Ambank Islamic.

7. Kononnya WSJ telah diberikan salinan dokumen dan bukti yang telah dipalsukan (tampered) berhubung penyaluran wang itu oleh "orang dalam" yang mana disyaki daripada pejabat Tan Sri Gani Patail.

8. Maka dengan itu nama-nama di dalam gambar ini dituduh mengkhianati kerajaan kerana terlibat dalam memberikan bahan bukti kepada pihak asing untuk memburukkan (undermind) negara khusus berhubung "sabotaj ekonomi".

9. Setakat ini tiada satu pun daripada mereka yang tertuduh diberi ruang untuk tampil menyangkal dakwaan tersebut.

10. Kalau bagi sesiapa yang rajin mengkaji, nama-nama tersebut tidak pernah diberitahu dan diangkat oleh mana-mana portal berita.

11. Yang berjaya mengangkat nama-nama STF itu adalah Raja Petra Kamaruddin (RPK) dan Lim Sian See (LSS) yang ketika bulan Ramadhan lagi telah menulis berkenaannya. Mereka berdua khusus RPK telah menamakan beberapa individu daripada STF yang kononnya telah bersekongkol dengan Sarawak Report dan Justo untuk menumbangkan kerajaan melalui dokumen yang telah dipalsukan yang dijadikan sebagai dokumen penting kepada pendakwaan dan siasatan berhubung skandal 1MDB.

12. Ini jelas bahawasanya terdapat satu kemusykilan yang sangat penting: bagaimana RPK, LSS dapat cam dan kenal ahli pasukan STF 1MDB? Ini menunjukkan terdapat "mole" samada dalam SPRM, Bank Negara, Polis dan AG Chambers yang telah mendedahkan nama-nama ini kepada umum kerana rahsia keanggotaan STF 1MDB dikawal ketat.

13. Apa motif penulis blog The Recounter ini membongkar rahsia-rahsia Tan Sri Zeti yang dikatakan "corrupt" kerana syarikat keluarganya menerima beberapa kontrak kerajaan yang lumaya?

14. Saya fikir ini adalah strategi Machiavelli untuk mengugut STF 1MDB disamping ingin mahu menutup persoalan yang lebih besar dan mustahak iaitu: duit yang disalurkan dari luar ke akaun peribadi DS Najib.

15. Macai Najib sering melalak mengatakan Justo telah menipu Sarawak Report dan The Edge kerana mereka menerima dokumen palsu 1MDB dan PetroSaudi International daripada Justo maka huraian mereka tidak ada kredibilit.

16. Malangnya di sebelah pihak kerajaan Najib, tiada pula sebarang usaha untuk mendedahkan dokumen yang asli bagi menafikan dokumen yang dikatakan berstatus tipu, rosak.

17. Semua ini pada hemat saya adalah percubaan untuk SECARA TAMSILAN: "shoot the messenger" atau "shoot the investigator".

18. Pasukan propaganda Najib akan berpaut kepada premis "Justo telah memberi dokumen palsu kepada Sarawak Report dan The Edge untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia" dengan terus-menerus melakuakn tuduhan liar yang tiada asas.

19. Kini mereka berhempas pulas cuba "menghalalkan" masuknya duit ke akaun Najib (dah mengaku pun!!) berbilion ringgit kononnya dari Pak Arab. Halal belaka seorang penjawat awam tertinggi negara mendapat duit sebanyak itu dalam akaun peribadi yang pada awalnya cuba hendak saman WSJ kerana fitnah Yahudi bagai!

20. Oleh itu mereka terpaksa terus-menerus mencabar dan menyakiti ahli STF 1MDB dengan proganda yang sama iaitu "percubaan untuk menggulingkan kerajaan yang sah" yang berdiri di atas premis "Justo penipu".

21. Pada hemat saya ini tidak lebih sekadar "smokescreen" dan "distraction" yang dilakukan oleh ejen-ejen propaganda Najib untuk melengahkan, dan menepis percubaan untuk mendakwa beliau selaku PM.

22. Sedangkan semua ahli STF 1MDB khusus The Edge telah bersedia bertarung di mahkamah atas dakwaan yang mereka buat ke atas Najib dan 1MDB kerana mereka amat-amat yakin yang maklumat dan bahan bukti yang ada pada mereka adalah benar-benar tulen. Tiada sama sekali percubaan untuk meminta maaf atas jejak-jejak wang Jho Low dan 1MDB.

23. Maka dengan itu, siapa sebenarnya yang bercakap benar? Siapa sebenarnya yang bersedia untuk berbincang dengan serius? Siapa sebenarnya yang bersedia untuk lakukan siasatan dengan telus, dan adil demi agama, bangsa dan negara?

dan lebih penting...siapa sebenarnya yang BERANI KERANA BENAR???

 




--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.