Takziah BUat Keluarga Morais, Kerajaan Dituntu Fokus Kepada Isu Keselamatan Rakyat - Sany Hamzan AMANAH

6:10 AM 0 Comments A+ a-



TAKZIAH BUAT KELUARGA MORAIS, KERAJAAN DITUNTUT FOKUS KEPADA ISU KESELAMATAN RAKYAT, TEGAS KETUA PEMUDA AMANAH, SANY HAMZAN

Negara hari ni dikejutkan dengan hasil siasatan terhadap misteri kehilangan Timbalan Pendakwaraya, mendiang Anthony Kevin Morais. Kalungan takziah diucapkan buat keluarga mangsa. Semoga keadilan terhadap mendiang akan tertegak sebaik penjenayah kejam ini dihadapkan ke mahkamah nanti.

Realitinya kini, kes pembunuhan kejam melibatkan pegawai kanan berprofil tinggi dalam agensi kerajaan tentunya menimbulkan pelbagai persepsi dan pandangan negatif terhadap tahap keselamatan awam di negara kita mutakhir ini.


Justeru, Pemuda AMANAH menuntut kerajaan Persekutuan untuk memberikan fokus yang menyeluruh terhadap isu-isu keselamatan rakyat. Polemik dan isu politik dalaman UMNO sebaiknya tidak menjadi faktor untuk kerajaan membelakangkan aspek penting yang menjadi keresahan rakyat kini.

Pemuda AMANAH juga menuntut satu tindakan pantas di peringkat kerajaan agar kejadian sebegini tidak berulang. Menyedihkan apabila negara kehilangan seorang tokoh yang dimaklumi rakan dan taulan sebagai seorang pegawai yang berintegriti tinggi terutama dlm bidang undang-undang.

Perjuangan Morais selama ini dalam membanteras jenayah amat tinggi nilainya dan pastinya sukar diganti. Komitmen mendiang dalam mengendalikan pendakwaan kes-kes rasuah harus mendapat pengiktirafan nasional. Pada hemat Pemuda AMANAH, mendiang wajar diangkat sebagai wira negara.

SANY HAMZAN
Ketua Pemuda AMANAH


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.