AMANAH Di Persada Antarabangsa - Salahuddin Ayub

10:34 AM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN MEDIA

AMANAH DI PERSADA ANTARABANGSA

www.amanahnegara.org


1. Misi antarabangsa Parti Amanah Negara (AMANAH) mengadakan pertemuan dan perbincangan dengan tokoh-tokoh gerakan Islam adalah bertujuan untuk memposisi peranannya sebagai sebuah parti Islam di peringkat antarabangsa.

AMANAH mahu bersama-sama dengan semua badan dan gerakan antarabangsa memperjuangkan isu keadilan dan kemanusiaan serta menentang kezaliman yang dihadapi masyarakat dunia dewasa ini.

2. AMANAH telah memberikan komitmen untuk sentiasa menyumbang dan berperanan di dalam mana-mana persidangan antarabangsa sama ada dalam isu kemanusiaan, keadilan mahupun alam sekitar.

3. Kewajaran kewujudan AMANAH akan dibuktikan melalui peranannya dan kegigihannya dalam memperjuangkan Islam sebagai paksi keadilan dan kerahmatan. Tidak timbul sama sekali isu pengiktirafan oleh mana-mana golongan atau individu.

4. Oleh yang demikian AMANAH akan terus melebarkan pengaruhnya di peringkat nasional dan antarabangsa, bersesuaian dengan pendekatan Islam yang mempamerkan wajah rahmat untuk semua.

"Dan katakan (kepada mereka), berkerjalah! Akan Allah lihat kerja kamu dan juga RasulNya dan orang-orang beriman..." (At-Taubah 105).

"Harapan Baru"

SALAHUDDIN HJ AYUB
Timbalan Presiden AMANAH
21 Oktober 2015


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.