Isu pengarahan keluar PASTI di Sri Jati - Hj Ali bin Mohd Sharif

11:10 PM 0 Comments A+ a-



Isu pengarahan keluar PASTI di Sri Jati.

1) Saya terpaksa mengeluarkan kenyataan media ini atas sebab untuk menerangkan keadaan sebenar dan ketidakadilan maklumat yang saya terima dari whats app yang sedang di viralkan atas isu di atas. Banyak isu rakyat marhaen dan isu-isu semasa yang perlu di galas atau di selesaikan tetapi ada pihak yang seakan ingin menyemarakan lagi api permusuhan.

2) Adakah mereka yang bertangujawab atas kenyataan " pengarahan keluar itu menghadiri mesyuarat cawangan pada 11/10/2015 dan melihat butir-butir perbincangan atau hanya mendengar pihak luar. Kami ada saksi dan bukti tentang perkara ini.


3) Sebelum itu saya akan memberikan kronologi sebelum perkara ini berlaku:
30/9/2015 - perjumpaan untuk gerak kerja dari PASTI negeri. Tetapi isi pertemuan lebih kepada status permis PASTI. Dalam perjumpaan tersebut pihak permis(pengurus bangunan) menyatakan bahawa kedua-dua parti boleh gunakan, iaitu PASTI boleh beroperasi seperti biasa dan sebelah malam AMANAH akan gunakan untuk kuliah-kuliah agama yang terdiri dari kedua-dua parti. Tetapi wakil dari PASTI negeri menolak keputusan tersebut dan mereka mahukan status quo dimana mereka mahu mengawal penuh permis tersebut termasuk kawalan kepada ustaz yang mengajar.

11/10/2015 Measyuarat PAS cawangan sungai putat membincngkan jugak isu permis PASTI dimana di berikan dua pilihan untuk di undi. Pada masa tersebut wakil dari PAS juga hadir dalam mesyuarat, pengerusi menyebut memang pada awalnya mereka bersetuju kegunaan permis bahawa PASTI berjalan seperti biasa dan kuliah juga boleh di teruskan. Malangnya apabila wakil dari PASTI negeri berkeras untuk mengawal sepenuhnya maka keputusan mesyuarat perlu di lakukan dan membuat undian:
a) Memberikan sewa dan kuasa penuh kepada pengurusan PASTI yang baru.
b) PASTI tidak di benarkan beroperasi jika tidak menerima syarat pengurusan bangunan dan menyewa di tempat yang lain. Pihak pengurusan juga akan membuat laporan keewangan pada hujung tahun sebelum menyerahkan kepada pengurusan yang baru dan tidak ada kenyataan untuk mengambil semua aset PASTI pada malam tersebut. Undian pada malam tersebut memilih pilihan yang kedua.

4) Maka dengan ini pihak pengurusan bangunan memberikan pilihan dan bermesyuarat demi memastikan tiada perselisihan yang berlaku tetapi malangnya orang yang tidak menghadiri mesyuarat membuat satu kenyataan di sebaliknya. Adakah ini sikap pejuang Islam yang di lafazkan tetapi kelakuan cukup kurang baik yang di tunjukkan. Saya selaku wakil pengurus bangunan meminta agar berita yang menyatakan kami mengarahkan keluar tanpa memberikan pilihan dan juga tidak menyerahkan aset PASTI atau sebagainya perlu memohon maaf seberapa segera dan menarik balik kenyataan tersebut.

Hj Ali bin Mohd Sharif
Pengerusi bangunan


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.