Kenyataan Media DAPSY Bukit Bintang mengenai insiden yang berlaku di Low Yat Plaza

3:55 AM 0 Comments A+ a-



Media statement by DAPSY Bukit Bintang on the Low Yat Plaza incident

In reference to the incident that happened in Low Yatt Plaza over the weekend, DAPSY Bukit Bintang calls for peace loving Malaysians to be calm.

We condemn any racial intimidation through violence and misinformation. We also condemn any attempts to racialise the issue and fan racial sentiments. Malaysians should go beyond looking at issues from a racial perspective.

We need to remember in this challenging time, rather than focusing on issues that divide us, we should focus on issues that impact us all as Malaysian like the daylight robbery by 1MDB and the mismanagement of the economy by Barisan National.

We call all peace loving and right minded Malaysians to join us in condemning these thuggish acts together and leave the incident to the authorities to investigate.


Kenyataan Media DAPSY Bukit Bintang mengenai insiden yang berlaku di Low Yat Plaza

Merujuk kepada kejadian yang berlaku di plaza low Yatt semasa hujung minggu ini, DAPSY Bukit Bintang menyeru rakyat Malaysia yang cintakan keamanan agar bertenang.

Kami mengutuk sebarang usaha ugutan perkauman melalui keganasan dan penyebaran maklumat yang salah. Kami juga mengutuk apa-apa percubaan untuk menggunakan isu bagi mengapikan sentimen perkauman . Rakyat Malaysia perlu lebih matang dan melihat isu lebih daripada perspektif perkauman.

Kita perlu ingat dalam masa yang mencabar ini , daripada memberikan tumpuan kepada isu-isu yang memecahbelahkan kita , kita perlu memberi tumpuan kepada isu-isu yang memberi kesan kepada kita semua sebagai rakyat Malaysia seperti rompakan terang-terangan oleh 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) dan salah urus ekonomi oleh kerajaan Barisan Nasional (BN).

Kami menyeru semua rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan berfikiran rasional untuk menyertai kami bersama-sama dalam mengutuk perbuatan samseng ini dan menyerahkan kejadian ini kepada pihak berkuasa untuk siasatan.


武吉免登民主行动党社会青年团(DAPSY)针对刘蝶广场发生的殴斗事件所发布的媒体文告

针对两天前在吉隆坡武吉免登刘蝶广场发生的殴斗事件及纠纷,武吉免登民主行动党社青团(DAPSY)呼吁所有爱好和平的马来西亚人可以在这间事情上保持冷静。

我们大力谴责任何有意以暴力及散播谣言等不负责任行为来挑起种族情绪的手段,我们也大力谴责任何尝试煽动种族情绪的行为。我们认为马来西亚人应该要更成熟,以超越种族的观点来看待事情。

在这个严峻的时刻,我们应该要关注的课题是那些会伤害所有马来西亚人的议题,比如充满争议的一个马来西亚发展有限公司(1MDB)的金融丑闻,而不是专注在那些分裂社会及人民的事情。 我们呼吁所有爱好和平及理性的马来西亚人加入我们的行列,一起谴责这些野蛮及不文明的行为,并且把这个纠纷交给警方去调查及处理


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.