Low Yat 2 - Ybhg. Dato' Jamal Md Yunos Ketua Umno Bahagian Sungai Besar

3:11 PM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN MEDIA
YBHG. DATO' JAMAL MD YUNOS
KETUA UMNO BAHAGIAN SUNGAI BESAR

Selaku Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar dan mewakili kepimpinan serta seluruh ahli akar umbi UMNO Bahagian Sungai Besar, saya menyambut baik dan menyokong sepenuhnya cadangan yang diutarakan oleh YB Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah untuk mewujudkan "Low Yat 2" khusus untuk peniaga-peniaga Bumiputera.


Bagi saya, ini adalah satu cadangan yang sangat bernas atas kebijaksanaan YB Menteri untuk membantu Bumiputera terutamanya bangsa Melayu. Dengan wujudnya "Low Yat 2" yang dicadangkan untuk beroperasi di Tingkat 3, Menara Majlis Amanah Rakyat (MARA) di Jalan Raja Laut, saya yakin ia akan memberikan alternatif kepada semua pengguna untuk mencari serta membeli gajet dan alat-alat elektronik dengan harga yang lebih berpatutan.

Selaras dengan cadangan YB Menteri tersebut, saya juga berpandangan dan mencadangkan agar YB Menteri dapat mempertimbangkan untuk mewujudkan juga "Petaling Street 2". Dengan adanya "Petaling Street 2", saya percaya ramai penjaja dan peniaga kecil Bumiputera akan mendapat manfaat dari inisiatif ini.

Selain memberi peluang perniagaan kepada peniaga Bumiputera, ia juga dapat memecahkan monopoli dan meningkatkan kuasa membeli dan memilih kepada pengguna.

Saya berpendapat, peniaga yg bukan Bumiputera terutamanya berbangsa Cina perlu menyokong dan menyahut baik cadangan ini. Kerana dgn adanya pilihan seperti "Low Yat 2" ini dapat memberi persaingan yang sihat kepada peniaga-peniaga dalam menetapkan harga barang.

Saya seterusnya berharap agar YB Menteri akan terus memperjuangkan dan menambahbaik peluang-peluang ekonomi untuk Bumiputera melalui agensi seperti MARA, KEMAS, INFRA, JAKOA dan agensi-agensi lain di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

DATO' JAMAL MD YUNOS
Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar
13 Ogos 2015

s


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.