Anwar Ibrahim : 'Saya terima baik usaha rundingan meja bulat yang akan disertai wakil-wakil PAS, KEADILAN, DAP dan Amanah serta NGO-NGO pada Selasa ini.'

8:08 PM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Media: Perutusan DS Anwar pada 21 September 2015

Berikut merupakan perutusan DS Anwar Ibrahim yang disampaikan melalui peguam beliau pada 21 September 2015:


"Saya terima baik usaha rundingan meha bulat yang akan disertai wakil-wakil PAS, KEADILAN, DAP dan Amanah serta NGO-NGO pada Selasa ini.

Ini merupakan langkah awal yang penting bagi mewujudkan muafakat yang melibatkan semua pihak termasuk parti-parti politik, NGO dan individu-individu yang amat diperlukan demi membawa perubahan kepada negara.

Tujuan pertemuan ini bukan hanya untuk mewujudkan muafakat politik; usaha kita lebih dari itu, iaitu untuk menyelamatkan Malaysia dengan menggembleng tenaga semua pihak yang komited kepada reformasi, keadilan dan kedaulatan undang-undang.

Walau saya di penjara, saya tetap dapat merasai kerisauan dan kebimbangan rakyat terhadap isu ekonomi dan kejatuhan nilai mata wang ringgit, penggunaan retorik perkauman yang semakin meningkat dan skandal 1MDB yang tidak berkesudahan.

Dalam keadaan genting ini, kita perlu mengetepikan perbezaan dan maju ke hadapan untuk membentuk alternatif yang berdaya maju, adil dan demokratik berbanding kerajaan sedia ada."

Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi
Parti Keadilan Rakyat

--

Media Statement: DS Anwar's message to the public on 21 September 2015

DS Anwar Ibrahim conveyed the following message to the public through his lawyers on 21 September 2015:

"I welcome the round table gathering of representatives from PAS, KEADILAN, DAP and Amanah and NGOs expected to take place on Tuesday.

This is an important preliminary step in forging a representative, participatory and inclusive alliance of political parties, NGOs and personalities to bring much-needed change to the country.

The aim of the gathering is not simply to forge a political alliance; ours is a greater endeavour to save the country by uniting all forces committed to reform, justice and the rule of law.

From this prison, I sense the anxiety and concerns of the Rakyat on the economy and fall in currency, increase in racial rhetoric and the continuing 1MDB scandal which remains unresolved.

In this critical situation, we must set aside differences and move forward to forge a viable, just and democratic alternative to the current government."

Fahmi Fadzil
Communications Director
Parti Keadilan Rakyat


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.