UMNO Jadikan 16 September Hari Malaysia Sebagai Pentas Acara Perkauman

8:53 AM 0 Comments A+ a-



UMNO JADIKAN 16 SEPTEMBER HARI MALAYSIA SEBAGAI PENTAS ACARA PERKAUMAN.

Berbelanja besar kali ini UMNO untuk menjayakan himpunan perkauman terbesar.

Bas bas percuma. Wang poket sekurangnya RM100 seorang. Dapat t shirt percuma lagi.

Mereka yg kritis akan melihat jurang antara kaum sedang dilebarkan lagi.

BERSIH 4 yg didominasi lebih 90% masyarakat cina yg terselit insiden memijak 2 pemimpin pemimpin tertinggi dan dihormati oleh parti parti masing masing PAS dan UMNO yg merupakan parti parti terbesar yg dianggotai dan disokong orang orang Islam adalah kegagalan total.

Tidak ramai benar benar ingat perjuangan sebenar BERSIH 4 adalah berkenaan isu isu pokok yg diperjuangkan tentang pilihanraya yg bersih, proses yg telus, ruang demokrasi yg adil, kebebasan media.

Masyarakat melayu telah dihasut oleh media arus perdana untuk menerima BERSIH 4 sebagai provokasi menunjuk kuasa kaum tertentu yg mahu menunjuk dominan. Tindakan tindakan pemimpin tertentu yg chauvinist memburukkan lagi tanggapan ini.

Mereka yg hadir dalam himpunan 'Melayu' hari ini mungkin bertujuan memberi mesej keras jangan dicabar sensitiviti antara kaum.

Akan tetapi tidak dapat dielak, himpunan merah yg dijenamakan dengan tema perkauman itu sendiri cuma menambah keresahan antara kaum.

Tak dapat disembunyikan tujuan sebenar UMNO adalah untuk menggunakan himpunan ini sebagai bukti bahawa UMNO di bawah kepimpinan DS Najib mendapat sokongan besar dari rakyat.

Kerana itu mereka sanggup berbelanja besar. Mengarahkan pelbagai kerahan dan menaja tarikan kebendaan.

Cuma mesej besar kepada masyarakat dunia nanti mungkin akan berbunyi,

"walau begitu besar kesalahan kepimpinan DS Najib yg terpalit pelbagai isu isu besar yang menggoncang negara Malaysia. Ekonomi, kegagalan projek projek mega yg utama, rasuah, menipu rakyat, masalah sosial, jenayah dan kualiti kehidupan rakyat yg terpaksa menanggung kesalahan beliau dalam bentuk kos sara hidup yg melambung, namun orang orang melayu tetap halal kan kerana dia pemimpin UMNO, kerana dia orang melayu!"

PAS menentang sikap begini kerana ini fahaman Assobiyah perkauman yg diharamkan oleh Islam.

Islam menerima kasih dan sayang kepada kaum dan keturunan sebagai fitrah manusia yg semulajadi.

Tetapi di sana ada batas batas syariat yg mencegah berlakunya amalan menyeleweng sehingga mempertahankan mereka yg jahat semata mata kerana mereka datang dari kaum sendiri. Amalan yg menghalalkan rasuah, kronisma dan nepotisma.

Islam menentang itu.

Gagasan Membina Malaysia Sejahtera yg dibincangkan dalam Kongres Rakyat 12hb September 2015 yg lalu di Shah Alam, melalui ucaptama Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di atas kapasitinya sebagai Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Se Dunia, antara lain menjelaskan permasalahan ini yg menjadi punca rosaknya kehidupan bernegara.

Perosak perosak yg berselindung di dalam bukit yg mengotorkan dengan najis najis penyelewengan, salahgunakuasa, diskriminasi, kezaliman, rasuah dan berbagai kejahatan yang membinasakan tiang seri negara.

16hb September setiap tahun kita sambut Hari Malaysia. Ia seharusnya hari yang menyuburkan prinsip prinsip kerukunan bernegara. Memupuk perpaduan antara kaum dan bangsa

Tetapi UMNO memilih menjadikan hari ini medan menunjuk kuasa.

HJ AHMAD AMZAD HASHIM
Pengarah
Jabatan Penerangan PAS Pusat
16hb September 2015


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.