Wan Azizah bertemu Mohamad Sabu untuk membincangkan pembentukan pakatan pembangkang baru - Pejabat Presiden KEADILAN

7:01 PM 0 Comments A+ a-



Pejabat Presiden
Parti Keadilan Rakyat
8 September 2015

Wan Azizah bertemu Mohamad Sabu untuk membincangkan pembentukan pakatan pembangkang baru


Presiden KEADILAN, Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail telah bertemu dengan Mohamad Sabu, pemimpin Parti Amanah Negara dalam satu mesyuarat tertutup pada hari ini.

“Kami mengadakan mesyuarat yang berhasil untuk membincangkan hala tuju yang sama dan prinsip kedua-dua pihak. Saya amat berbesar hati mengalu-alukan Parti Amanah Nasional sebagai parti pembangkang baru."

Dato’ Seri Dr Wan Azizah menekankan perlunya pihak pembangkang yang kuat dan bersatu padu untuk mencabar Barisan Nasional dalam isu-isu semasa dan dalam pilihan raya umum yang akan datang.

"Krisis keyakinan yang melanda Malaysia hari ini menuntut alternatif kepada kerajaan BN. Saya yakin bahawa pakatan pembangkang baru akan menjadi lebih kuat dan dalam kedudukan yang lebih baik untuk melawan rasuah dan salah urus ekonomi pentadbiran Najib."

"Kami mencapai banyak kemajuan ke arah pembentukan pakatan pembangkang yang baru, dan saya akan bertemu dengan pimpinan PAS dan DAP dalam tempoh seminggu akan datang untuk membincangkan yang sama”, kata presiden KEADILAN itu.

Kenyataan media ini dikeluarkan oleh Pejabat Presiden, Parti Keadilan Rakyat

Office of the President

Parti Keadilan Rakyat

8 September 2015

Wan Azizah meets Mohamad Sabu to discuss formation of new opposition coalition

KEADILAN president, Dato’ Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, has met Mohamad Sabu, pro-tem leader of Parti Amanah Negara in a closed door meeting today.

“We had a fruitful meeting to discuss the common direction and guiding principles of both parties. I am pleased to welcome Parti Amanah Nasional to the opposition.”

Dato’ Seri Dr Wan Azizah impressed the need for a strong and united opposition in a one to one fight against Barisan Nasional on current issues and in the next general election.

“The confidence crisis plaguing Malaysia today demands a credible alternative to the BN government. I believe that the new opposition coalition will be stronger and better positioned to challenge the corruption and mismanagement of the economy perpetuated by the Najib administration.”

“We are in the right direction towards formalising the new coalition, and I will be meeting with the leadership of PAS and DAP in the next one week to discuss the same”, said the KEADILAN chief.

This media release is issued by the Office of the President, Parti Keadilan Rakyat


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.