Saya sungguh pelik dengan kenyataan Speaker tersebut - Anina Saadudin

12:51 AM 0 Comments A+ a-



Speaker Dewan Negara, Dato Pandikar Amin Mulia, hari ini meminta pembangkang mengemukakan jumlah Ahli Parlimen yang menyokong Undi Tidak Percaya ke atas najib supaya dia boleh mendesak untuk usul tersebut didebatkan.

Saya sungguh pelik dengan kenyataan Speaker tersebut. Jika begitulah caranya, apa kata kerajaan buat pungutan suara awal sebelum pilihanraya. Jika didapati ramai yang tidak mahu menyokong BN maka jangan lah dibuat pilihanraya. Kita bertanding kalau kita menang sahaja.


Persoalannya, kenapa susah sangat nak terima usul tersebut. Bukankah jumlah kerusi BN sememangnya melebihi kerusi pembangkang. Bukan itu sahaja, Presiden PAS sendiri sudah mengumumkan sokongan parti tersebut terhadap DSN.

Jika itulah keadaannya maka sudah pastilah undi tersebut akan gagal.

Apabila Speaker bermati-matian mengelak dari menerima usul tersebut, ianya seolah-olah DSN dapat merasakan ramai Ahli Parlimen BN akan menyokong Undi Tidak Percaya ke atas dirinya. Bukan itu sahaja, DSN juga sebenarnya tidak percaya kepada Hj Hadi Awang.

Pendapat saya, untuk apa lagi DSN menjadi PM jika dia sendiri sudah tidak percaya kepada Ahli Parlimen BN sendiri.

Di manakah Pahlawan Bugis yang begitu berkuasa. Marilah berjuang. Angkat tinggi-tinggi panji-panji kepahlawanan. Hunuskan Sundang, senjata pahlawan Bugis. Buktikan bahawa Parlimen Malaysia mendokong pahlawan Bugis.

Saya menulis sambil berdiri hormat

-
Anina Saadudin


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.