BIG BAND 2015 WORLD TOUR (MADE) IN MALAYSIA: Hedonisme Merosakkan Rakyat Selepas Merosakkan Negara

6:38 PM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Rasmi Lajnah Perkaderan Ulamak Pelapis (LPUP).

BIG BAND 2015 WORLD TOUR (MADE) IN MALAYSIA: HEDONISME MEROSAKKAN RAKYAT SELEPAS MEROSAKKAN NEGARA.

1. UMNO/BN sekali lagi bakal melakukan kerosakan buat rakyat selepas melakukan banyak kerosakan terhadap negara dengan isu 1MDB, Tabung Haji, TPPA, dakwaan perpindahan wang ke akaun peribadi Najib Tun Razak dan pelbagai lagi ketirisan yang berlaku.


2. Terdekat ini, negara sekali lagi bakal digemparkan dengan kehadiran kumpulan KPOP terkemuka iaitu Big Bang di dalam misi mereka " 2015 World Tour " dan pada 25 Julai ini, misi mereka akan tertumpu di negara kita, Malaysia.

3. Sebelum ini, negara digemparkan dengan aksi berpeluk muslimah melayu Islam bersama dengan artis KPOP diatas pentas yang merosakkan imej Malaysia sebagai sebuah negara Islam yang dicanang-canang oleh kerajaan sebelum ini.

4. Seolah-olah kerajaan tidak menghormati bulan Ramadhan dan Syawal yang lalu sebagai bulan tarbiah dan penyusian jiwa bagi individu, keluarga dan masyarakat ke arah penghayatan Islam yang sebenar dalam kehidupan seharian. Sepatutnya pihak kerajaan mengambil pengajaran peristiwa yaang berlaku dalam bulan mulia itu dan menjadikan ia sebagai kayu pengukur perancangan modal insan generasi hadapan yang akan memimpin negara satu hari nanti.

5. Justeru, Lajnah Perkaderan Ulamak Pelapis (LPUP) menyeru kepada kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh Dato' Seri Najib Tun Razak, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Suruhanjaya Komunikasi Dan Multimedia Malaysia (SKMM) memandang serius perkara ini agar kejadian yang lalu tidak berlaku kembali sekaligus boleh mencemarkan nama Malaysia sebagai negara umat Islam dan tanggungjawab seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam untuk bersama-sama membantah penganjuran konsert ini. Dimaklumi bahawa Islam adalah menjadi agama rasmi persekutuan yang seharusnya dihormati oleh seluruh rakyat di negara ini tanpa mengira bangsa atau agama.

6. Islam tidak melarang hiburan, tetapi hiburan yang ingin diketengahkan mestilah menepati kehendak Islam dan moral manusia. Cukuplah negara sedang berada di ambang kerosakan, janganlah pula rakyat yang dijadikan mangsa seterusnya untuk dirosakkan.

وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا

Dan sesungguhnya Kami telah memuliakan anak-anak Adam; dan Kami telah beri mereka menggunakan berbagai-bagai kenderaan di darat dan di laut; dan Kami telah memberikan rezeki kepada mereka dari benda-benda yang baik-baik serta Kami telah lebihkan mereka dengan selebih-lebihnya atas banyak makhluk-makhluk yang telah Kami ciptakan.

Ustaz Haji Khirul Muntanazar Bin Ismail.
Pengerusi Lajnah Perkaderan Ulamak Pelapis (LPUP),
Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP).

Jumaat | 8 Syawal 1436H | 24 Julai 2015

 





--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.