Tuan Ibrahim: Dedahkan para penyiasat Pasukan Petugas Khas kepada umum

11:19 AM 0 Comments A+ a-



Dedahkan para penyiasat Pasukan Petugas Khas kepada umum

Selepas pemecatan mengejutkan terhadap Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail, PAS bimbang wujudnya gangguan dan campur tangan yang bakal menghalang Pasukan Petugas Khas ini daripada terus menyiasat isu 1MDB secara telus dan beramanah.

Oleh itu, PAS memohon Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz selaku salah satu ketua Pasukan Petugas Khas isu 1MDB dapat bertindak mendedahkan semua penyiasat di dalam pasukan tersebut dengan kadar segera. Ini bagi membolehkan mereka dikenali umum sambil menerima sokongan rakyat untuk meneruskan siasatan terhadap 1MDB.


Tindakan ini diharap dapat memberikan tekanan terhadap mereka yang berkepentingan daripada mencampuri apa-apa urusan siasatan yang dijalankan.

Kemunculan satu blog misteri semalam sejurus selepas pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menamakan Tan Sri Zeti Akhtar sebagai satu konspirator untuk menjatuhkan kerajaan tidak boleh dipandang ringan.

Rekod, prestasi dan integriti Tan Sri Zeti bertugas sebagai Gabenor Bank Negara diiktiraf oleh masyarakat antarabangsa.

Oleh itu, sebarang usaha untuk menjatuhkan atau menganggu Tan Sri Zeti tatkala siasatan 1MDB rancak dijalankan hanya akan menambahkan persepsi umum bahawa memang terdapat penyelewengan di dalam 1MDB dan kebenaran dakwaan bahawa duit 1MDB telah dimasukkan ke akaun persendirian Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden PAS
29 Julai 2015




--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.