Aku pernah dituduh makan rasuah oleh DrMaza ketika aku memimpin YADIM suatu ketika dahulu ... - Mohd Nakhaie Ahmad

12:51 PM 0 Comments A+ a-



Aku pernah dituduh makan rasuah oleh DrMaza ketika aku memimpin YADIM suatu ketika dahulu. Kononnya aku salahguna wang YADIM dan beli banglow mewah di Jakarta. Dia minta supaya audit negara periksa kewangan YADIM. Dalam satu majlis forum aku minta dia minta maaf. Dia jawab tunggu SPRM siasat. Dia tak tahu Audit negara dan SPRM pernah audit dan periksa kewangan YADIM sebelum itu. Pengurusan kewangan YADIM telus. Ta de masalah. Loporan tahunan dibuat secara teliti.

Aku mengemukan saman dan kemudian bersetuju menyelesaikan kes itu di dalam chember. Hakim panggil secara berseorangan sebelum pangil kedua belah pihak secara serentak.

Aku jelaskan kepada hakim supaya DrMaza belajar dari kesilapannya. Dia masih muda. Bukan aku nak duit dia Rm 1.5 juta sebagaimana yang dituntut.Aku setuju manyelesaikan tuntutan itu dengan dia minta maaf, membayar duit peguam dan menyiarkan permohonan maaf di akhbar sebagaiman tuduhannya ke atas aku disiarkan secara besar-besaran di akhbar. Dia minta maaf secara bertulis dan disahkan dihadapan hakim dan bayar wang peguam. Tetapi permohonan maaf yang disiarkan di akhbar terlalu kecil sampai aku tak perasan pun ia disiarkan. Tapi aku diamkan sagaja kerana aku kira dia sudah mendapat pengajaran daripadanya.

Tapi aku masih heran dia gemar bercakap dan buat kenyataan dalam banyak perkara sangat seolah-olah dia tahu semua perkara. Bagi aku ini kelemahan jiwa orang yang mekar bunganya sebelum terjadi buahnya.


Mohd Nakhaie Ahmad
s


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.