Kenyataan Media Liew Chin Tong :UMNO perlu segera muhasabah diri terlebih dahulu.

2:57 PM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN MEDIA LIEW CHIN TONG

4 Ogos 2015

Berhubung status yang dimuat naik menerusi laman Facebook Menteri Besar Johor - Datuk Seri Hj Khaled Nordin pagi ini yang amat jelas bersangkutan dengan krisis dalaman melanda UMNO mutakhir ini, saya terpanggil untuk memberi respon.

Sekiranya beliau dan UMNO umumnya benar-benar ingin memerangi budaya politik tidak sihat dalam partinya dan serius ingin menjadikan perjuangan membela nasib rakyat sebagai kompas perjuangan, saya mencadang dan menegaskan agar UMNO perlu segera muhasabah diri terlebih dahulu.

Saya tegaskan begitu kerana sekiranya UMNO jujur, tentunya sebagai sebuah parti yang telah menerajui negara sejak lebih 60 tahun dahulu pastinya akan menolak politik perkauman, skandal penyelewengan dan salah guna kuasa termasuklah dalam hal penerimaan 'derma RM2.6 bilion' kepada UMNO bagi memenangi pilihanraya menerusi akaun peribadi Perdana Menteri yang turut merupaka Presiden UMNO! Dalam hal ini, DAP Johor bersedia untuk berkerjasama dengan mana-mana pihak, termasuk UMNO Johor, yang berusaha kearah merealisasikan impian Malaysia; sebuah Malaysia yang bebas rasuah, pengurusan sosioekonomi yang sihat dan adil, tadbir urus yang cekap dan amanah, serta demokrasi yang siha

r


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.