Senjata Makan Tuan - Wan Ahmad Fayhsal

12:37 PM 0 Comments A+ a-



SENJATA MAKAN TUAN

Galak mereka gunakan Penal Code (Kanun Keseksaan) menuduh Tan Sri Zeti, Bank Negara, SPRM, The Edge, Sarawak Report sebagai pengkomplot untuk gulingkan kerajaan.

Nah, mantan AG, Tan Sri Abu Talib Othman gesa tindakan menahan dua pegawai siasatan SPRM oleh KSN dan DG JPA telah menyelahi undang-undang Seksyen 186 di bawah Kanun Keseksaan.


Siapa berani ambil tindakan? Berapa banyak undang-undang negara telah dipijak?

Sudah tentu kita tidak bodoh memahami kejatuhan ringgit sebagai kesan berantai perang mata wang antara US dan China tetapi skandal 1MDB yang SATU DUNIA TAHU turut sama menyumbang kepada "market panic" yang telah meremuk redam keyakinan pelabur dan konsumer.

Ekonomi hakikatnya bukan sains. Ianya berdiri atas falsafah moral (practical moral
Philosophy seperti jelas Adam Smith). Kalau pengatur ekonomi tidak bermoral maka sudah tentu ekonomi turut hancur kerana kepercayaan terhadap pemegang amanah hancur luluh.

Mereka yang bodoh ialah menyangka sokongan membabi buta akan menyelematkan diri dan keluarga mereka walhal sokongan membawa rebah ini menandakan mereka turut sama menyertai pesta menggadaikan negara yang akan memakan diri dan anak cucu mereka nanti.

God works in mysterious way to punish the corrupts and those who assisted the corrupts and HE NEVER BREAKS HIS PROMISE. INNA WA'D ALLAH AL-HAQ!!! (31:33)

Wan Ahmad Fayhsal
n




Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.