Siapa Kata Kerajaan Negeri Tiada Kuasa Membantu Penduduk Kpg Mutiara? - Lajnah Tanah PAS

9:08 PM 0 Comments A+ a-



SIAPA KATA KERAJAAN NEGERI TIADA KUASA MEMBANTU PENDUDUK KPG MUTIARA ?

ADAKAH DAP SAMA SAJA SEPERTI KERAJAAN BN YANG LALU?

JOM BUAT PERBANDINGAN SEBELUM DAN SELEPAS PRU 13. SIKAP KERAJAAN DAP KETARA BERBEZA SETELAH MENDAPAT MANDAT KUASA KEMBALI PADA PRU 13.

A) PERBANDINGAN SELEPAS PILIHANRAYA 2013

1) Kampung Mutiara Bakal dirobohkan pada 24 Ogos 2015 iaitu sekali lagi 7 Hari sebelum MERDEKA.

Kerajaan Negeri membisu tiada usaha mempertahankan Lebih kurang 500 keluarga @ 1000-1500 Ahli keluarga akan kehilangan tempat tinggal yang Majority Melayu Islam.

2) Sebagai Mantan Pengerusi Lajnah Tanah Negeri sesi 2011-13 Dan 2013-15 usaha Lajnah Tanah Pas Negeri Dan Pusat bersama Mazlan Aliman ketika itu telah turun mendesak Kerajaan Negeri supaya masuk campur Dan Menyelesaikan kemelut Kampung Mutiara.
Memorandum demi memorandum telah diberi kepada Ketua Menteri Dan Timb.Ketua Menteri.
Namun usaha mereka seperti Acuh tidak Acuh.

TIDAK SEPERTI SEBELUM PRU 13 LALU

B)PERBANDINGAN SEBELUM PILIHANRAYA 2013.

3)Pada 2010 ketika sebuah Kampung dihuni 16 keluarga melayu Dan cina di Pekan Teluk Kumbar Bayan Lepas P.Pinang telah mendapat arahan dari makamah oleh tuan Tanah untuk merobohkan perkampungan itu untuk mendirikan Hotel.

Ketika itu Kerajaan Negeri telah MENGARAHKAN PENGUATKUASA MPPP DAN JABATAN BANGUNAN MPPP turun mempertahankan dari diroboh oleh jentolak pemaju .Usaha PEROBOHAN GAGAL .

AKHIRNYA KERAJAAN NEGERI MENGAMBIL INISIATIF MEMANGGIL 16 KELUARGA BERKENAAN DAN BERBINCANG BERSAMA TUAN TANAH SERTA BERSETUJU MEMBERI RUMAH KOS RENDAH KEPADA 16 KELUARGA INI

4) KAMPUNG BATU UBAN 17 OGOS 2012 diberi tempoh 14 Hari untuk PEROBOHAN.

Sebanyak 48 keluarga melayu terlibat dalam PEROBOHAN RUMAH . Pada 17 Ogos mereka menerima bailif dari Makamah Tinggi dan diberi tempoh 14 hari utk pindah yang jatuh pada 31 Ogos HARI MERDEKA.

Manakala pada 17Ogos pula bersamaan 27 Ramadan iaitu 3 Hari sebelum Raya Aidilfitri .

Saya menghantar sms kpd Ketua Menteri supaya memberi bantuan. Ketua Menteri membalas sms saya ,beliau berada di Korea Dan mengatakan Raya ke 3 beliau akan turun bersama Timb.Ketua Menteri.

Pada 3 Syawal Ketua Menteri bersama beberapa Exco Dan YB Batu Uban turun melawat Dan memberi Arahan kpd pemaju Era Kemas SDN BHD utk menarik balik arahan makamah jika tidak mahu di senarai hitamkan oleh Kerajaan Negeri.

Akhirnya Perundingan Kerajaan Negeri dengan 48 Penduduk yg terlibat menghasilkan perjanjian antara pemaju dan penduduk menghasilkan penduduk akan diberi RUMAH GANTI RUMAH di KAMPUNG BATU UBAN.

5) KERAJAAN NEGERI MEMPUNYAI PELBAGAI KUASA UNTUK MEMBANTU RAKYAT . Samada Nak Bantu Rakyat atau memusuhi Rakyat dengan Kuasa EROGAN yang dimandatkan oleh Rakyat ,mari kita lihat sejaumana benar DAP = BN ?

5) Sebagai Ahli Majlis Dan Pengerusi Lajnah Tanah Pas P.Pinang pada Sesi 2013-15 ketika itu saya telah mengambil initiatif membawa Pesurjaya Pas Negeri Tuan Haji Mat Sabu supaya perihatin dengan isu Kpg Mutiara. Beliau turun melawat Dan berjanji untuk Bantu.
SAMPAI SEKARANG HABUK PUN TIADA. USAHA LANGSUNG PUN TIADA.
HANYA INDAH KHABAR DARI RUPA.

KINI GHB DAH KONONNYA HEBAT DITERAJUI MAT SABU...

MANA MAT SABU KALAU HEBAT TURUN DAN SELESAIKAN KEMELUT KAMPUNG MUTIARA.

KALAU BELIAU GAGAL BERMAKNA BELIAU TIADA GUNA LANGSUNG MEMPERJUANGKAN AMANAH KEPADA PERJUANGAN RAKYAT.

6)Kerajaan Negeri P.Pinang TERBUKTI tidak Acuh dengan KAMPUNG orang Melayu Islam jika berhadapan dengan tindakan dirobohkan setelah menang PRU ke 13.Ini terbukti KAMPUNG CETTI yang juga berada di Batu Feringgi majority bukan Islam juga menerima nasib yang sama tetapi telah mendapat bantuan Kerajaan Negeri untuk mendapat pembelaan.

Begitu juga KAMPUNG SIAM di Pulau Tikus juga majority Adalah bukan Islam telah dibantu Kerajaan Negeri untuk mendapat pembelaan

APAKAH ITU DINAMAKAN DENDAM PILIHANRAYA LALU KEPADA PENGUNDI MELAYU ISLAM YANG TIDAK MENYOKONG MEREKA???

DAP = BN ?

7) JOM Turun beramai- ramai dan berhimpun di depan jalan besar Kg Mutiara Bt Ferringi untuk mengadakan HIMPUNAN BANTAHAN MEROBOH RUMAH-RUMAH DIKG MUTIARA TANPA PAMPASAN pada :
Tarikh : 24.8.2015
Hari : Isnin
Jam : 8 pagi
Tempat : Depan Jalan Besar , Kg Mutiara , Bt. Ferringi .

Sekian
Iszuree Ibrahim
Pengerusi Peneroka Bandar
Lajnah Tanah Pas Pusat.


+10



Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.