Ucapan Takziah Kepada Keluarga Tragedi Kren Jatuh Di Mekah - Hadi Awang

7:18 PM 0 Comments A+ a-



UCAPAN TAKZIAH KEPADA KELUARGA TRAGEDI KREN JATUH DI MEKAH

Allah SWT mengingatkan kepada kita semua dengan firman-Nya menerusi Al-Quran :

كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۖ فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ ۗ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ

"Setiap yang bernyawa pasti akan merasakan kematian. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa dijauhkan ke dalam syurga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan."

(Surah Ali-Imran, ayat 185)

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) merakamkan ucapan takziah khusus kepada para keluarga mangsa tragedi kren tumbang di Masjidil Haram, Makkah pada hari Jumaat baru-baru ini.

Kita semua dikejutkan dengan tragedi menyayat hati ini, setelah mana pihak Tabung Haji mengesahkan serta melaporkan adanya warga Malaysia yang terlibat dalam tragedi nahas tersebut.

Allah SWT mengingatkan lagi kepada kita semua dengan firman-Nya :

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

"(Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata, Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

(Surah Al-Baqarah, ayat 156)

Semoga seluruh keluarga mangsa tragedi dikurniakan kekuatan serta kesabaran dalam menghadapi ujian dan musibah ini. Marilah bersama-sama kita mendoakan agar Allah SWT mencucuri rahmat buat semua jemaah haji yang terlibat.

Al-Fatihah.

"BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN"

ABDUL HADI AWANG
PRESIDEN PAS
01 Zulhijjah 1436H / 15 September 2015M


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.