Dr Asyraf Wajdi Dusuki : Usah Spin Isu Penggantungan Lim Kit Siang. Dia Digantung Kerana Menghina Dewan Bukan Isu Rakyat

12:00 AM 0 Comments A+ a-



USAH SPIN ISU PENGGANTUNGAN LIM KIT SIANG. DIA DIGANTUNG KERANA MENGHINA DEWAN BUKAN ISU RAKYAT

Lim Kit Sang bukannya digantung kerana dia menyanggah isu 1MDB tetapi kerana kebiadaban kenyataanya yg dianggap satu penghinaan kepada institusi Parlimen kerana sesuka hati mendakwa Yang Dipertua Dewan Rakyat menyalah guna kuasa dan melabelkannya diktator. Yang Dipertua masih berlaku adil dengan memberinya peluang untuk menarik balik tuduhan yg dianggap menghina Yang Dipertua dan mohon maaf. Bahkan 3 hari tempoh diberikan.


Malah pagi tadi saya turut berada di dalam Dewan di mana Yang Dipertua sekali lagi beri peluang untuk LKS tarik balik kenyataan biadabnya namun masih ingkar. Justeru Dewan Rakyat sebagai institusi legislatif tertinggi negara tiada pilihan kecuali membawa usul penggantungan beliau selama 6 bulan bagi mempertahankan maruah Dewan yang mulia.

Dakwaan kononnya isu 1MDB tidak dibenarkan dibahaskan adalah tidak benar sama sekali kerana sesiapa sahaja ada peluang berbahas mengenainya selepas pembentangan Bajet, iaitu bermula minggu depan.


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.