Mb Baharu Perak: Zambry Bakal Disingkirkan? - Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss

11:30 PM 0 Comments A+ a-



MB BAHARU PERAK: ZAMBRY BAKAL DISINGKIRKAN?

PAS Kawasan Kuala Kangsar dimaklumkan bahawa terdapat beberapa kepimpinan UMNO Bahagian di Negeri Perak sudah mula menyuarakan ketidak puasan hati mereka terhadap kepimpinan Datuk Seri DiRaja Dr Haji Zambry Abd Kadir sebagai Menteri Besar Negeri Perak. Ianya berikutan dengan bersangkutan penyikiran Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia baru-baru ini dan hubungan rapat Datuk Seri Zambry dengan Tan Sri Muhyiddin dikatakan usaha ini berjalan, adakah nasib yang sama bakal berlaku terhadap Datuk Seri Zambry di Perak?

Difahamkan beberapa kepimpinan Ketua UMNO Bahagian ‘senior’ dari Perak yang berstatus kepimpinan Majlis Tertinggi UMNO Malaysia sudah mula ‘mencongak’ pengganti Datuk Seri Zambry pada masa kini. Sumber dalaman UMNO Perak juga memaklumkan, dengan perlantikan Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri ke – 11 yang satu-satunya berasal daripada Perak turut sebagai penyumbang kepada perubahan yang bakal berlaku nanti. Sudah tentu dengan perubahan dan rombakan Kabinet Malaysia atau Jemaah Menteri baru-baru ini akan turut juga disusuli semestinya perubahan di peringkat kepimpinan Kerajaan Negeri termasuk pertukaran Menteri Besar khasnya.

Kami lontarkan kepada Datuk Seri Zambry bagi ianya menafikan ‘khabar angin’ tersebut yang sudah mula ‘ditiupkan’ oleh kepimpinan UMNO Bahagian di Perak khasnya. Jika benar apa yang dimaklumkan, sudah tentu kedudukan Datuk Seri Zambry akan teramcam di Perak khasnya kerana sudah ada usaha menggantikan pengaruh beliau di Perak berikutan isu dalaman UMNO kini. Difahamkan sudah ada penama bagi menggantikan Datuk Seri Zambry sebagai Menteri Besar dan ‘beliau’ cukup rapat dengan Dato’ Seri Zahid serta pernah menjadi Setiausahanya dahulu. Apa pun, marilah kita tunggu respon Datuk Seri Zambry bagi beliau menafikan maklumat tersebut dan Dato' Sri Haji Mohammad Najib Tun Haji Abdul Razak perlu memuktamatkan bahawa Datuk Seri Zambry kekal bagi ‘mematikan’ berita perubahan tersebut.


DR RAJA AHMAD ISKANDAR AL-HISS
Yang DiPertua,
PAS Kawasan Kuala Kangsar.

Raja Iskandar Al Hiss

s


--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.