Struktur Menara Telekomunikasi Tanpa Izin Di Atas Tanah Rezab Kerajaan Bersebelahan Masjid Batu Uban

11:10 PM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN AKHBAR
STRUKTUR MENARA TELEKOMUNIKASI TANPA IZIN DI ATAS TANAH REZAB KERAJAAN BERSEBELAHAN MASJID BATU UBAN
____________________________________________________

Dimaklumkan bahawa Majlis Bandaraya Pulau Pinang telah menerima aduan bahawa satu menara telekomunikasi haram telahpun dibina bersebelahan Masjid Batu Uban. Aduan tersebut kemudiannya telahpun dipanjangkan kepada Pejabat Tanah pada 26.05.2014 untuk tindakan lanjut bagi struktur tanpa izin yang dibina atas tanah rezab kerajaan.


Malangnya perkara tersebut telah disalahtafsir oleh pihak tertentu melalui media-sosial untuk dijadikan isu sensitif seakan-akan seperti yang dituduhkan, "Majlis akan mengambil tindakan merobohkan Menara Masjid Batu Uban yang dibina beberapa tahun lalu sebagai mercu tanda Masjid" dalam media-sosial tersebut.

Kenyataan ini disebarkan secara meluas melalui media-sosial dengan maklumat yang tidak benar. Majlis amat kesal sekiranya benar kenyataan tersebut dilakukan oleh seorang bekas Ahli Majlis yang mengetahui akan prosedur Majlis dalam mengendalikan struktur telco haram atas tanah rezab kerajaan.

Majlis menyeru kepada sesiapa saja yang ingin membuat sesuatu kenyataan mendapatkan maklumat yang sebenar daripada pihak Majlis sebelum membuat sesuatu kenyataan agar tidak menimbulkan salah faham orang awam terhadap Majlis.

Tindakan seumpama ini melalui media-sosial akan menimbulkan salah faham dan menyebabkan kemarahan pihak tertentu terhadap Majlis. Perkara seumpama ini seharusnya tidak berlaku sama sekali.

Sekian, terima kasih.

Dikeluarkan oleh :
Bahagian Komunikasi Korporat dan Perhubungan Awam
Jabatan Khidmat Pengurusan
Majlis Bandaraya Pulau Pulau Pinang
Bertarikh : 31 Julai 2015





--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.