Tahniah Dollah Salleh Hanya Dengan Kalah 10-0 Anda Lebih Berani Dari PM Najib Yang Mungkin Menunggu RM10.0 Bilion Dari Tok Arab UAE Tapi Belum Pasti Melepaskan Jawatan PM.

9:50 PM 0 Comments A+ a-



TAHNIAH DOLLAH SALLEH HANYA DENGAN KALAH 10-0 ANDA LEBIH BERANI DARI PM NAJIB YANG MUNGKIN MENUNGGU RM10.0 BILION DARI TOK ARAB UAE TAPI BELUM PASTI MELEPASKAN JAWATAN PM.

1. Kekalahan teruk pasukan bolasepak negara skuad harimau Malaya pada pasukan UAE sebanyak 10-0 sesuatu yang sangat mengejutkan. Agak sukar untuk diterima kekalahan terburuk ini. Gambaran kekalahan ini menunjukan betapa lemahnya skuad harimau Malaya dalam berdepan dengan UAE bagi kelayakan piala dunia 2018/piala Asia 2019. Saya tidak lah mengharapkan kemenangan tetapi kalau kalah sekali pun tidaklah sampai 10-0.


2. Skuad Harimau tidak lagi menjadi harimau yang mengaum dan mengganas tapi skuad harimau hanya menjadi skuad harimau kertas yang tiada taring untuk menerkam mangsanya. Persoalannya apakah kelemahan pemain,jurulatih atau pengurusan dan kepimpinan FAM. Suatu bedah siasat menyeluruh perlu dibuat.

3. Apa pun saya ucapkan tahniah pada Dollah Salleh jurulatih skuad harimau Malaya mengambil tanggung jawab dengan meletakan jawatan sebagai jurulatih atas kekalahan yang sangat memalukan.Saya percaya Tindakan Dollah Salleh untuk memberi ruang dan peluang kepada penyusunan semula skuad harimau Malaya untuk bangkit mengaum dan mengganas membaham mangsa.

4. Mungkin pengurus skuad harimau Malaya dan kepimpinan FAM masih menunggu PM Najib mendahului mereka meletakan jawatan atas kekalahan ringgit Malaysia yang begitu teruk pada matawang asing. Apakah Najib nak tunggu derma RM 10.0 bilion lagi dari tok arab UAE baru nak letak jawatan.Negara juga perlu disusun semula untuk mampu bangkit berdepan dan mengatasi cabaran seperti mana satu ketika dulu Malaysia dikenali sebagai harimau Asia (Asian Tiger) dari sudut ekonomi.Tetapi Malaysia tidak mampu berdepan dengan cabaran kalau PM mengidap penyakit risau dan takut tak selamat tahap 4.

JANGAU RISAU, MALAYSIA SELAMAT TANPA NAJIB DAN BN.

Dato' Mahfuz Hj Omar
Ahli Parlimen Pokok Sena
5 Sept 2015/21 Zulkaedah 1436H


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.