Anda bosan dengan perbalahan politik yang retorik? - Khairul Nizam Bin Abd Ghani

2:45 AM 0 Comments A+ a-



1. Anda bosan dengan perbalahan politik yang retorik? Isu parti siapa paling bagus, isu pimpinan siapa paling kacak, siapa penceramah paling lawak dan menghiburkan, isu istilah ucapan pemimpin (bergaduh bab istilah menyalak, broker, barua, etc), isu siapa paling kafir, dan sebagainya?

2. Anda bosan mendengar ceramah2 ini? Bosan dengan kenyataan media, perang media yang BUKAN dasar pembinaan negara kita yang tercinta? Jika YA, pm gua. Kita susun satu kelas ideologi pembinaan negara kita. Seluruh Malaysia.


3. Kelas santai ideologi pembinaan negara, oleh Parti Sosialis Malaysia. Anda tak perlu bersetuju sepanjang kelas santai. Kelas bukan sehala. Boleh bantah dengan hujah dan soalan. Tidak perlu sewa dewan. Tak perlu keluar kos banyak. Cara2nya?

i. Tenaga pembentang dari PSM - PERCUMA. Hanya pm gua tetapkan tarikh. PSM akan hantar pembentang yang boleh anda belasah dengan hujah jika tidak setuju (dijamin tidak dikafir atau dimunafik).

ii. Tak perlu tempah poster dan banner fizikal (ada lebih baik). Jemputan hanya guna media sosial. 5 orang (lebih adalah baik) pun sudah boleh buat kelas 2 hala. Pelajar sekolah, pondok, mahasiswa hingga Tok Imam pun boleh sertai kelas ideologi pembinaan negara. Bagaimana melihat satu2 isu negara dan penyelesaiannya.

iii. Tidak perlu sewa dewan. Hanya buat di kedai makan yang bersesuaian. Harga makanan / minuman peserta bayar sendiri. Atau buat di rumah sewa / sendiri masing2 sambil makan biskut dan teh o.

iv. Bukanlah tinggalkan no (1) dan (2) tanpa ambil tahu (sesekali sakat dan komen juga). Tetapi, maksudnya ialah prioriti dan fokus hendaklah kembali ke politik fizikal (nyata) dan ideologi (konsep) pembinaan negara kita yang tercinta ini.

4. Ayuh! Kepada bijak pandai di luar sana. Yang sudah bosan. Kami perlukan bahasan, bangkangan, maklum balas dan network anda terhadap ideologi kami. Demi Malaysia. Whatsapp 0176688394 atau pm via Facebook.

Khairul Nizam Bin Abd Ghani
Pengerusi Unit Kelantan
Ahli Jawatankuasa Pusat
Parti Sosialis Malaysia







--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.