Dewan Ulamak PAS Negeri Selangor. Menyokong Mursyidul Am Pas Berhubung Kerusi Dun Dan Parlimen PAS

11:26 AM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN MEDIA
DEWAN ULAMAK PAS NEGERI SELANGOR.
MENYOKONG MURSYIDUL AM PAS BERHUBUNG KERUSI DUN DAN PARLIMEN PAS

Kenyataan ini menegaskan bahawa Dewan Ulamak PAS Negeri Selangor menyokong kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr.Haron Din dan Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor berhubung isu yang sedang berlaku dalam parti mutakhir ini. Kenyataan dewan ini menyokong bahawa:


1. Semua wakil rakyat yang telah diamanahkan mewakili parti melalui kerusi Dewan Undangan Negeri dan Dewan Rakyat yang menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) wajib meletakkan jawatan dan menyerahkan semula kerusi-kerusi tersebut kepada PAS.

2. Wakil rakyat yang terbabit apabila menyertai penubuhan parti baru yang akan diisytiharkan oleh GHB adalah haram menikmati gaji dan elaun daripada jawatan tersebut kerana kerusi yang dimenangi adalah merupakan amanah dan mandat daripada Parti Islam Se-Malaysia (PAS).

3. Kemenangan yang diraih adalah hasil pengorbanan ahli-ahli PAS setelah mereka yang dipilih menjadi calon dalam pilihan raya yang lalu berikrar untuk setia dalam perjuangan , tidak khianat kepada parti dan penggundi-penggundi yang telah memberikan mandat kepada calon-calon yang bertanding atas asas dasar parti bukannya faktor peribadi.

4. Maka yang demikian,demi menjaga maruah diri dan agar tidak terus hidup memakan harta syubhat mereka yang terlibat perlu meletakkan jawatan dan bertanding semula dengan kekuatan sendiri.

Kamalulhysham Mohd Suhut
Ketua Penerangan
Dewan Ulamak PAS Negeri Selangor
09 Syawal 1436/25 Julai 2015


--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.