KRAM Malaysia : Dalam apa pun keadaan kita hanya inginkan perubahan dan ISLAH.

4:59 PM 0 Comments A+ a-



Assalamualaikum

Pesanan Buat Ahli-Ahli Pertubuhan IKRAM Malaysia

Dalam apa pun keadaan kita hanya inginkan perubahan dan ISLAH.

Kita ingin perubahan pada pemerintah agar lebih amanah, berkebajikan kepada rakyat, mengagih kekayaan negara seadilnya dan memelihara keamanan dalam negara.

Kita tidak mahu pemerintah rakus mengikut hawa nafsu mereka.

Maka kita lakukan ISLAH.

Pada waktu yang sama kita inginkan pembangkang yang mantap. Berani dan tepat bila melakukan
teguran. Mendapat kepercayaan rakyat bukan menjerit toghut sana dan toghut sini tanpa mendapat seat di Parlimen.

Bila dua parti besar sama kuat maka wujudlah dwi-parti yang membuka ruang untuk menguntungkan pengurusan negara dan berlakunya check and balance.

Kita lakukannya kerana Allah.

Ada tuduhan IKRAM, JIM atau IRC menyelusup masuk ke sana sini, katakan kepada mereka ilmu al-Quraan yang kita pelajari; memang untuk diresapkan ke segelinap inici bumi ini demi kebaikan negara dan ummah.

Mereka boleh menilai dengan bebas dan matang terhadap amal ikhlas kita semua.

Kata2 Nabi Shuaib a.s (antaranya) sentiasa segar dalam ingatan kita ketika kita duduk dalam usrah saban minggu.

قَالَ يَا قَوْمِ أَرَأَيْتُمْ إِنْ كُنْتُ عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّي وَرَزَقَنِي مِنْهُ رِزْقًا حَسَنًا ۚ وَمَا أُرِيدُ أَنْ أُخَالِفَكُمْ إِلَىٰ مَا أَنْهَاكُمْ عَنْهُ ۚ إِنْ أُرِيدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ ۚ وَمَا تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ

Nabi Syuaib berkata:

"Wahai kaumku! Bagaimana fikiran kamu, jika aku berdasarkan bukti yang nyata dari Tuhanku, dan Ia pula mengurniakan daku pangkat Nabi sebagai pemberian daripadaNya, (patutkah aku berdiam diri dari melarang kamu) sedang aku tidak bertujuan hendak melakukan sesuatu yang aku melarang kamu daripada melakukannya? AKU HANYA BERTUJUAN HENDAK MEMPERBAIKI SEDAYA UPAYA KU; dan tiadalah aku akan beroleh taufik untuk menjayakannya melainkan dengan pertolongan Allah. Kepada Allah jualah aku berserah diri dan kepadaNyalah aku kembali"

He said: "O my people! see ye whether I have a Clear (Sign) from my Lord, and He hath given me sustenance (pure and) good as from Himself? I wish not, in opposition to you, to do that which I forbid you to do. I only desire (your) betterment to the best of my power; and my success (in my task) can only come from Allah. In Him I trust, and unto Him I look"

Hud 88

Ustaz Hj Hasanuddin Mohd Yunus

Timbalan Presiden Pertubuhan IKRAM Malaysia



 


--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.