Ada sesuatu yang tidak kena dalam dasar dan perlaksanaan pembangunan negara ini - Nakhaie Ahmad

8:20 PM 0 Comments A+ a-



Ada sesuatu yang tidak kena dalam dasar dan perlaksanaan pembangunan negara ini. Di samping banyak melahirkan orang yang berpendaptan sederhana dan tinggi, terbina pula golongan terpinggir yang kian membesar. Golongan keladangan makin ramai. Yang hidup bergantung kepada bantuan juga makin bertambah. Penghuni penjara juga bertambah. Kebanyakan daripada mereka orang Melayu? Nampaknya begitulah!

Peluang pekerjaan untuk mereka makin sempit. Banyak peluang2 pekerjaan di peringakat bawah dan sederhana diisi oleh pekerja asing. Graduan menganggur makin bertambah. Di mana peluang pekerjaan untuk mereka?


Jika golongan terpinggir ini makin membesar tidak mustahil malay spring akan berlaku. Tanganilah segera masalah ini jika benar2 negara ingin kekalkan sebagai negara yang aman dan stabil.

Utamakan perbincangan isu ini untuk timbulkan kesedaran di kalangan masyarakat. Jangan hanya berpolitik dan berkelahi kerananya sehingga yang menang menjadi arang dan yang kalah menjadi abu. Fikir basib masa hadapan agama dan bangsa.

Nakhaie Ahmad
r


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.