YB BN Mungkir Janji Lagi ! - Cucu peneroka Felda Air Tawar 5

2:27 PM 0 Comments A+ a-



YB BN MUNGKIR JANJI LAGI !

Pagi tadi saya telah berkesempatan mengikuti perbicaraan En Mazlan Aliman di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur. Pertama kali mengikuti dan menekuni kes pihak pendakwa yang enggan membayar ganti rugi. Setiap soalan yang diajukan oleh pihak defenden kepada En Mazlan berulang-ulang dan sangat jelas menampakan keengganan untuk membayar ganti rugi tersebut.


Kes kali ini rentetan isu saman malu oleh En Mazlan Aliman (presiden NGO ANAK) yang menafikan fitnah daripada Ahli Parlimen Sekijang, YB Anuar Abd Manap. Pertuduhan fitnah terhadap beliau berkaitan penyeleweng duit peneroka Felda Kemahang sebanyak RM30ribu. Kes berakhir dan selesai dengan berpihak kepada En Mazlan.

Rundingan penyelesaian diluar mahkamah menjadi pilihan pihak pendakwa selepas bersetuju dengan beberapa syarat antara kedua-dua pihak. Pihak pendakwa bersetuju untuk menarik balik kes dengan ganti rugi sebanyak RM50 ribu bagi setiap pertuduhan.

Logik akalnya, kes selesai. Walau bagaimanapun, kes yang telah selesai hampir 2 tahun ini, belum juga dikira selesai. Hal ini kerana, sehingga saat ini pihak pendakwa belum berjaya melunaskan bayaran ganti ruginya.

Malang sungguh rakyat Malaysia yang mempunyai pemimpin yang tiada integriti sehingga memaksa En Mazlan kemuka kes untuk mendapatkan hak beliau. Pengajarannya, buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali-kali, lebih-lebih lagi menabur fitnah. Alangkah buruk padahnya. Ada paham?

Anis Afida Mohd Azli
Cucu peneroka Felda Air Tawar 5
Kota Tinggi, Johor
18 Ogos 2015, 11.50malam

s 


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.