Mat Sabu Menyokong Penuh Himpunan Aman 29 Ogos 2015 Anjuran BERSIH

4:49 PM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Media

MENYOKONG PENUH HIMPUNAN AMAN 29 OGOS 2015 ANJURAN BERSIH

1. Harapan Baru (HB) menyokong penuh cadangan BERSIH untuk mengadakan Himpunan Aman pada 29 dan 30 Ogos 2015.


2. HB akan mengerahkan seluruh penyokong dan pendokong pemikiran politik progresif untuk turun bersama rakyat ke perhimpunan aman dan melaksanakan hak sebagai rakyat yang dijamin oleh perlembagaan.

3. Negara berada dalam keadaan yang sangat gawat. Ekonomi Malaysia berada pada tahap terburuk. Hutang negara Malaysia tahun 2015 RM847.9 bilion sudah meningkat sehingga 63.8% daripada GDP serta berbagai kemelut ekonomi seperti peningkatan hutang isi rumah, bebanan GST, ketidak telusan dalam urus tadbir kerajaan dan berbagai lagi persoalan yang mencemaskan.

4. Sementara Perdana Menteri Najib masih tidak menafikan wang RM2.67 bilion dimasukkan ke akaun peribadi beliau. Beliau telah gagal sepenuhnya sebagai Perdana Menteri.

5. Beliau mesti bertanggungjawab terhadap segala permasalahan yang berlaku.

6. Himpunan Aman besar-besaran yang akan diadakan adalah nanti adalah bertujuan untuk menghimpun seluruh rakyat yang perihatin kepada nasib mereka untuk mendesak PM Najib letak jawatan dan sebuah Kerajaan Peralihan perlu dibentuk selepas itu yang melibatkan semua pihak sehingga sebuah pilihan raya bebas dan adil dapat diadakan bagi menyelamatkan Malaysia daripada terus menuju kehancuran.

7. HB menyokong penuh usaha BERSIH dan akan memberikan sepenuh kerjasama menjayakan himpunan aman tersebut.

MOHAMAD BIN SABU
Pengerusi Gerakan Harapan Baru Malaysia

30 Julai 2015 / 14 Syawal 1436H







--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.